Gazeta krynicka. Dwutygodnik Aleksandra Ładysza.

Gazeta krynicka. Dwutygodnik Aleksandra Ładysza.
Inauguracja pierwszego numeru "Gazety Krynickiej" Aleksandra Ładysza odbyła się 7 maja. Ten bezpłatny dwutygodnik ma być jednym ze źródeł wspierającym działalność artystyczną, społeczną i sportową regionu.

Inauguracji pierwszego numeru odbyła się 7 maja (sobota) w krynickiej restauracji „Artystyczna” przy ul. Pułaskiego 29. Zamiarem Aleksandra Ładysza jest, aby „Gazeta Krynicka” osiągnęła nakład 10 tysięcy egzemplarzy. Stałymi działami są „Wywiady i portrety”, przedstawiające sylwetki osób, związanych z uzdrowiskiem. Oprócz tego znajdują się w niej działy „Czym żyje Krynica” i „Wydarzenia krynickie” pod red. Andrzeja Gulewicza. Nie brakuje miejsca także na „Krynickie impresje”, czyli wspomnienia, wrażenia i odczucia ludzi, którzy spędzili czas pod Górą Parkową. Poza tym są rubryki: kultura, sport, zdrowie i turystyka.
   Inaugurację poprzedziła konferencja prasowa z udziałem m.in. Ewy Wachowicz, „Miss Polonia `92”. Poprowadzi ona cykliczne spotkania „Kolacja z Ewą”, program, który przeniesie gości w świat kuchni i muzyki. Zaplanowane są również audycje „Podwieczorku przy mikrofonie”, dostosowane dla każdego.
*****
Aleksander Ładysz głos (bas) odziedziczył po ojcu, Bernardzie Ładyszu(bas – baryton), który był także jego pierwszym nauczycielem śpiewu. Swoją karierę zawodową rozpoczął w Operze Narodowej w Warszawie jako chórzysta, a następnie jako solista w Teatrze Wielkim. Jego ówczesny dyrektor Robert Satanowski, obsadził go w partiach solowych nowych oper: m.in. Kucharki w „Małym Dworku” Z. Bargielskiego, Czekisty w „Mistrzu i Małgorzacie” R. Kunada, czy Subiekta w „Manekinach” według prozy Brunona Schulza. A. Ładysz brał udział w takich spektaklach operowych, jak m.in.: „Makbet”, „Borys Godunow”, „Łucja z Lammermooru” i „Poławiacze pereł”. Podczas licznych podróży artystycznych śpiewał na takich scenach, jak Teatr Bolszoj w Moskwie, Staatsoper w Wiedniu i Palais de Congres w Paryżu.
 W latach 90. próbował sił jako menedżer sztuki, kierował Biurem Obsługi Widzów i Reklamy Teatru Wielkiego, stając się prekursorem marketingu operowego w Polsce. Wykładał też grafikę komputerową w prywatnej policealnej szkole artystycznej Studio Sztuki w Warszawie. Jako projektant i grafik komputerowy pracował dla Skan, „Zwierciadła” oraz Papieskich Dzieł Misyjnych w Polsce. W 2000 roku stworzył prywatną Małą Operę, koncertującą w prestiżowych salach stolicy, a także w plenerach. Od 2003 roku współpracuje z Reprezentacyjnym Zespołem Artystycznym Wojska Polskiego jako menedżer i solista. Jest założycielem zespołu Polskie Trio, na repertuar którego składają się utwory patriotyczne.

Małgorzata Kareńska

 
Autor: Małgorzata Kareńska

Komentarze


Brak komentarzy - Badź pierwszy!!!
Dodaj komentarz
Główna kolumna
partnerzy:
hej.mielec.pl sacz.in videobeskidy wmediach.pl andre-g.nazwa.pl capital24 krynica